PERSONDATAPOLITIK & GDPR PERSONDATAFORORDNINGEN

Den 25. maj 2018 træder EU''s persondataforordning (GDPR) i kraft i hele EU. Derefter skal virksomheder, offentlige myndigheder og organisationer, der behandler persondata opfylde den nye forordning. Dermed også os.


Oversigt
  • 1. Generelt
  • 1.1 Hvilke typer oplysninger indsamler vi?
  • 2. Personoplysninger
  • 2.1 Hvad er personoplysninger?
  • 2.2 Hvor længe opbevarer vi personoplysninger?
  • 2.3 Hvad bruger vi personoplysninger til?
  • 2.4 Hvordan kan du håndhæve dine rettigheder i henhold til GDPR?
  • 2.5 Retten til adgang til dine personoplysninger
  • 2.6 Retten til berigtigelse af dine personoplysninger
  • 2.7 Retten til sletning af dine personoplysninger
  • 2.8 Kan vi ændre behandlingen af personoplysninger?
  • 3. Hvordan kan jeg kontakte Vinylpladen ApS, hvis jeg har spørgsmål?

1. GENERELT

Vi har opdateret vores vilkår ift. dataindsamling og sikkerhed. Vi har også opdateret vores datapolitik og politik om cookies. Læs mere her.

Nedenfor kan du læse om hvilke informationer, der indsamles, herunder hvordan oplysningerne behandles, hvad de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne, og hvem du kan kontakte, hvis du har spørgsmål eller indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.

1.1 HVILKE TYPER OPLYSNINGER INDSAMLER VI?

Oplysninger du angiver, når du enten laver et online køb eller skriver en mail/ringer til os for at modtage support. Det kan omfatte oplysninger såsom:

  1. - Finansielle transaktioner (betalingsoplysninger, f.eks. dit kredit- eller debitkortnummer)
  2. - Navn, køn adresse, e-mail

Den juridiske enhed, som er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger er:

Vinylpladen ApS
Jens Juuls Vej 28M
8260 Viby J
CVR: 34082677
support@vinylpladen.dk


2. PERSONOPLYSNINGER 2.1 HVAD ER PERSONOPLYSNINGER?

Vi beder om dine almindelige kontaktoplysninger, når du udfører et online køb hos os eller modtager support. Det er primært oplysninger som navn, adresse, postnummer, telefon- og mobiltelefonnummer, e-mail mv. De personoplysninger, som vi indsamler, bruges til at identificere dig som kunde samt levere de services, du har købt af os. De personoplysninger, som vi indsamler i forbindelse med opfyldelsen af aftalen, vil blive opbevaret i vores IT-system og/eller i et fysisk register.

2.2 HVOR LÆNGE OPBEVARER VI PERSONOPLYSNINGER?

Når du køber en service eller produkt hos os, har vi brug for dine personoplysninger som dokumentation. Under det løbende aftaleforhold opbevares de oplysninger, vi har indsamlet på dig i vores IT-system, hvorefter personoplysningerne arkiveres. Dine personoplysninger i vores IT-system vil som udgangspunkt efter gældende regler blive opbevaret hos os i en periode på 5 år fra udgangen af det regnskabsår, ydelsen vedrører. Ansøgninger opbevares i 2 år hvorefter de slettes.

2.3 HVAD BRUGER VI PERSONOPLYSNINGER TIL?

De personoplysninger, vi indsamler om dig i forbindelse med opfyldelse af vores aftale, bruges først og fremmest til almindelig kundeadministration. Oplysningerne vil som udgangspunkt ikke blive videregivet til tredjepart.

Anden videregivelse tillades kun, såfremt gældende lovgivning undtagelsesvis tillader videregivelse af personoplysninger.

Vi bruger også de oplysninger vi har om dig, til at sende dig marketingmeddelelser, kommunikere med dig om vores produkter og informere dig om vores politik og vilkår. Vi bruger også dine oplysninger til at svare dig, når du kontakter os.

2.4 HVORDAN KAN DU HÅNDHÆVE DINE RETTIGHEDER I HENHOLD TIL GDPR?

I henhold til den generelle forordning om databeskyttelse har du ret til at få adgang til, rette, overføre og slette dine data. Du har også ret til at gøre indsigelser mod og begrænse visse typer behandling af dine data. Det omfatter: retten til at gøre indsigelser mod vores behandling af dine data til direct marketing, hvilket du kan udøve ved at bruge linket "afmeld" i den relevante marketingkommunikation.

Du er tillige berettiget til at anmode om og modtage personoplysninger om dig selv, som du har afgivet til os. Du er desuden berettiget til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger.

2.6 RETTEN TIL SLETNING AF DINE PERSONOPLYSNINGER

Du har ret til at få personoplysninger om dig selv slettet. Bemærk venligst, at såfremt vi i henhold til gældende lovgivning er forpligtet til at opbevareoplysningerne, kan du ikke kræve, at dine personoplysninger slettes.

2.7 BESKYTTELSE AF PERSONOPLYSNINGER

Ifølge gældende lovgivning skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer de personlige oplysninger, du afgiver, i vores IT-system eller fysisk i aflåst skab. Vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores behandling af personoplysninger håndteres forsvarligt og under hensyntagen til dine rettigheder som kunde.


3. HVORDAN KAN JEG KONTAKTE VINYLPLADEN APS, HVIS JEG HAR SPØRGSMÅL?

Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos os, skal du rette henvendelse på e-mail: [support@vinylpladen.dk]. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, skal du rette henvendelse samme sted. Vi kan løse tvister, du har med os i forbindelse med vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger og praksis af denne. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig.